2025'TE SİGORTACILARIN KAYIP ORANLARI AZALACAK

01 Mayıs 2024

2025 yılında sigorta sektöründe, yapay zekâ, açık finans, blockchain ve nesnelerin interneti gibi yeni trendlerin sektördeki tüm paydaşları için önemli fırsatlar sunabileceğini belirten Remed Assistance Genel Müdür Yardımcısı Kemal Baykan, "Sigortacıların kayıp oranlarında azalma görebiliriz" diyor.  Teknolojık gelişmeler, yol yardım asistans hizmetlerini daha verimli, müşteri dostu ve veri odaklı hale getirirken, teknolojik ilerleme sayesinde sigorta şirketlerinin kayıp oranlarında da azalma bekleniyor. Teknolojik gelişmelerin sigorta sektörü ve asistans hizmetleri üzerinde düşüncelerini açıklayan Remed Assistance Genel Müdür Yardımcısı Kemal Baykan, 2025 yılında sigorta sektöründe beklenen yapay zekâ, açık finans, blockchain ve nesnelerin interneti gibi yeni trendler, sektördeki tüm paydaşları için önemli fırsatlar sunabilir. Sigortacıların kayıp oranlarında azalma görebiliriz" dedi. Baykan, bu teknolojilerin entegrasyonuyla birlikte, sigorta şirketlerinin daha verimli iş süreçleri oluşturabileceklerini, müşterilere daha iyi hizmet sunabileceklerini ve daha doğru fiyatlandırma stratejileri geliştirebileceklerini söyledi. Hız ve veriye anlık erişim başarıda kritik bir faktör Teknolojik ilerlemelerle birlikte, hız ve veriye anlık erişimin, sigorta şirketlerinin başarısı için kritik bir faktör haline geldiğini vurgulayan Baykan, sigorta sektöründeki teknolojik gelişmeler konusunda şunları söyledi; "Dijital verilerin işlenmesi ve kullanılması, giyilebilir cihazlar da dâhil olmak üzere çeşitli kaynaklardan gelen ayrıntılı verilerden Metal yakalı çalışanımız Remy'yi daha da geliştireceğiz Remed Assistance Genel Müdür Yardımcısı Kemal Baykan, yol yardım asistans hizmetlerindeki teknolojik gelişmeler konusunda da şunları söyledi: "Son yıllarda yol yardım hizmetlerindeki teknolojik gelişmelerle, trafik ve kasko poliçelerinde sunduğumuz hizmetlerde otomasyona geçiş imkanı sağladığını tespit ettik. Metal yakalı çalışanımız Remy ile aracın arıza veya kaza durumunda bulunduğu konumun belirlenmesi ve en yakın çekicinin yönlendirilmesi gibi verilerin koordinasyonunu sağlayan bir süreç geliştirdik. Bu çalışmaların ilk aşamasını başarıyla tamamladık. Remed Assistance'ın canlı operatörleriyle Remy, araçların çekici organizasyonunu kesintisiz bir şekilde gerçekleştiriyor. Bundan sonra, doğrudan müşteri başvurularını kabul eden bir uygulamanın hayata geçirilmesi ve seyahat asistans hizmetlerini de içeren iş süreçlerinin Remy'e erte edilmesiyle Remy'i daha da geliştireceğiz. Remy'i farklı alanlarda da kullanarak iş akışlarımızı hızlandırmayı ve operasyonel verimlilik sağlamayı planlıyoruz." Remed Assistance Genel Müdür Yardımcısı Kemal Baykan yararlanarak daha kapsamlı sigortalama süreçlerine olanak tanıyacak. Gelişmeler bize gösteriyor ki sigortacıların kayıp oranlarında yüzde 3-8 puanlık bir azalma hedeflediği sigortalama süreçlerinde önemli operasyonel iyileştirmelere yol açmaktadır. Ayrıca sektör, akıllı ev sensörlerinden, araç telematik verilerinden, fabrika ve depo sensörlerinden ve giderek artan sayıda IoT teknolojisine sahip cihazlardan gelen veri girişleriyle, sigorta ürünlerine kapsam dahilinde uygulanabilecek benzer senaryoların daha geniş çapta benimsenmesine doğru bir yol alıyor.