2025 yılında sigorta sektöründe, yapay zekâ,
açık finans, blockchain ve nesnelerin interneti gibi yeni trendlerin sektördeki
tüm paydaşları için önemli fırsatlar sunabileceğini belirten Remed Assistance
Genel Müdür Yardımcısı Kemal Baykan, "Sigortacıların kayıp oranlarında
azalma görebiliriz" diyor.
Teknolojık gelişmeler, yol yardım asistans hizmetlerini daha verimli,
müşteri dostu ve veri odaklı hale getirirken, teknolojik ilerleme sayesinde
sigorta şirketlerinin kayıp oranlarında da azalma bekleniyor. Teknolojik
gelişmelerin sigorta sektörü ve asistans hizmetleri üzerinde düşüncelerini
açıklayan Remed Assistance Genel Müdür Yardımcısı Kemal Baykan, 2025 yılında
sigorta sektöründe beklenen yapay zekâ, açık finans, blockchain ve nesnelerin
interneti gibi yeni trendler, sektördeki tüm paydaşları için önemli fırsatlar
sunabilir. Sigortacıların kayıp oranlarında azalma görebiliriz" dedi.
Baykan, bu teknolojilerin entegrasyonuyla birlikte, sigorta şirketlerinin daha
verimli iş süreçleri oluşturabileceklerini, müşterilere daha iyi hizmet
sunabileceklerini ve daha doğru fiyatlandırma stratejileri
geliştirebileceklerini söyledi. Hız ve veriye anlık erişim başarıda kritik bir
faktör Teknolojik ilerlemelerle birlikte, hız ve veriye anlık erişimin, sigorta
şirketlerinin başarısı için kritik bir faktör haline geldiğini vurgulayan
Baykan, sigorta sektöründeki teknolojik gelişmeler konusunda şunları söyledi;
"Dijital verilerin işlenmesi ve kullanılması, giyilebilir cihazlar da
dâhil olmak üzere çeşitli kaynaklardan gelen ayrıntılı verilerden Metal yakalı
çalışanımız Remy'yi daha da geliştireceğiz Remed Assistance Genel Müdür
Yardımcısı Kemal Baykan, yol yardım asistans hizmetlerindeki teknolojik
gelişmeler konusunda da şunları söyledi: "Son yıllarda yol yardım hizmetlerindeki
teknolojik gelişmelerle, trafik ve kasko poliçelerinde sunduğumuz hizmetlerde
otomasyona geçiş imkanı sağladığını tespit ettik. Metal yakalı çalışanımız Remy
ile aracın arıza veya kaza durumunda bulunduğu konumun belirlenmesi ve en yakın
çekicinin yönlendirilmesi gibi verilerin koordinasyonunu sağlayan bir süreç
geliştirdik. Bu çalışmaların ilk aşamasını başarıyla tamamladık. Remed
Assistance'ın canlı operatörleriyle Remy, araçların çekici organizasyonunu
kesintisiz bir şekilde gerçekleştiriyor. Bundan sonra, doğrudan müşteri
başvurularını kabul eden bir uygulamanın hayata geçirilmesi ve seyahat asistans
hizmetlerini de içeren iş süreçlerinin Remy'e erte edilmesiyle Remy'i daha da
geliştireceğiz. Remy'i farklı alanlarda da kullanarak iş akışlarımızı hızlandırmayı
ve operasyonel verimlilik sağlamayı planlıyoruz." Remed Assistance Genel
Müdür Yardımcısı Kemal Baykan yararlanarak daha kapsamlı sigortalama
süreçlerine olanak tanıyacak. Gelişmeler bize gösteriyor ki sigortacıların
kayıp oranlarında yüzde 3-8 puanlık bir azalma hedeflediği sigortalama
süreçlerinde önemli operasyonel iyileştirmelere yol açmaktadır. Ayrıca sektör,
akıllı ev sensörlerinden, araç telematik verilerinden, fabrika ve depo
sensörlerinden ve giderek artan sayıda IoT teknolojisine sahip cihazlardan
gelen veri girişleriyle, sigorta ürünlerine kapsam dahilinde uygulanabilecek
benzer senaryoların daha geniş çapta benimsenmesine doğru bir yol alıyor.