Birçok ülkeye dışarıdan gelen COVID19 vakaları içinden çıkılamayan zorluklar yaratarak hastaların mahsur kalmasına neden oldu. Bunlardan çok azına çözüm bulunabildi. Remed Assistance Genel Müdürü Faruk Ertuğ bir örnek vaka ile yıllarca hem seyahat hem de sağlık sigortası şirketleriyle çalışmanın oluşturduğu deneyim sayesinde müşterilere nasıl destek olduklarını aktardı.
Haziran 2020. Afganistan. Sağlık hizmetlerinin yüksek standartlarda olmadığı ve güvenlik sınırlamalarının olumsuz etkilediği bir ülke.
Remed’in partneri olan bir uluslararası sağlık sigortası şirketi, bir sigortalısının Afganistan’da COVID-19 belirtileri gösterdiğini bildirdi. Hemen yapılan testler aslında üç vaka olduğunu ortaya çıkardı. Remed ile temas kurulana kadar tedavi için sağlık tesisi arayışı sonuçsuz kalmıştı. Soru şuydu: Remed Türkiye’de bu vakaları kabul edebilecek bir tesis bulabilir miydi? Kısa bir araştırmadan sonra cevap ‘evet’ oldu.
‘Nasıl’ olduğuna bakalım.
Gelişmiş tıbbi hizmetlere olan yoğun ilgi nedeniyle Remed sağlık turizmine özel bir birim kurmuş ve pandemiden önce T.C. Sağlık Bakanlığı’nın uluslararası hizmetler organizasyonu olan USHAŞ ile iş birliğine gitmişti. Seyahat sigortası sektörüne uzun yıllardır verdiğimiz asistans hizmetleri üzerinden hastanelerle kurduğumuz köklü ilişkiler de bu iş birliğinin gerçekleşmesini sağladı.
2020'nin henüz başında gelişen global kriz ve karantina önlemlerini inceleyen Remed’in uluslararası ağ birimi Türkiye’deki büyük hastanelerle bağlantıya geçmiş ihtiyaç olması durumunda yararlanılabilecek tedavi olanaklarını belirlemişti.
Afganistan’daki hastalar için Remed, tıbbi raporlar, pasaport bilgileri, vizeler ve Türkiye’deki idari işlemler için gerekli diğer belgeleri en hızlı şekilde topladı. Tedarikçi ağında bulunan bir hastaneden kabul için hızla onay alındı. Taşıma için çok önemli olan coğrafi bilgi, gerekli ruhsatlara sahip doğru tipte hava aracı, personel ve ekipmana sahip özel bir hava ambulansı firması ile irtibata geçildi.
Gerekli organizasyonun tamamlanmasıyla operasyon olabilecek en hızlı şekilde gerçekleştirildi. Hava ambulansı Türkiye’ye indikten sonra bir saat içinde üç hastanın hepsi hastanede tedavi görmeye başlamıştı. Üç gün sonra dördüncü bir hasta daha geldi.
Faruk Ertuğ şöyle özetledi:
“Dört hassas hasta için, tedavi kapılarının kapanmakta olduğu bir dönemde çok hızlı ve mükemmel sonuçlar sunabildik. İlk bakışta oldukça zor gözüken böyle bir operasyon, ekibimizin deneyimi sayesinde başarıyla tamamlandı. Bu vakadaki gibi yurt dışından gelenlerin yanı sıra Türkiye’den gidemeyenlerin de dosyalarını başarılı bir şekilde yönettik. Hava sahalarının kapatılması nedeniyle Türkiye’de kalan kritik hastalara da sağlık turizmi departmanımız ile birlikte hizmet verdik.”
Daha fazla bilgi için, https://www.remedassistance.com/tr/haberler/kapilar-kapanmadan-afganistandan-eve-donus
Bilgi için: Hikmet Akşehirlioğlu, Remed Assistance Pazarlama Müdürü – hikmet.aksehirlioglu@remed.com.tr (0212 371 0700)