Remed Assistarıce Genel Müdürü Faruk Ertuğ; "Seyahat
alanında satılan 10 sigorta poliçesinin sekizinin asistans hizmetini Remed
olarak biz sağlıyoruz"
Remed Assistance olarak ilk yarıda nasıl
bir büyüme kaydettiniz?
Sektör olarak ilk yarıda dalgalı bir dönem
yaşadık. Bildiğiniz üzere, ülkemizin geçirdiği ekonomik süreçte yukarı yönlü
fiyatlar ve kontrol edilemeyen maliyetler nedeniyle zor zamanlardan geçiyoruz.
Ancak bu süreci, müşterilerimizle karşılıklı anlayış çerçevesinde, güzel bir
şekilde atlattık, ilk altı ayı, planlarımız ve bütçelerimiz dahilinde
hedeflerimizde çok büyük sapmalar olmadan geçirdik. İkinci altı ayda da bu
başarı grafiğini sürdürmeyi hedefliyoruz. Remed Assistance global bir şirket.
Bu alandaki büyüme gücünüz nasıl
seyrediyor? Global bir firma olmanın avantajlarını büyüme ve gelişmenize nasıl
entegre ediyorsunuz?
Uluslararası alandaki üyeliklerimiz ve
faaliyetlerimiz bize çeviklik ve hız kazandırıyor. Global bir firma olmanın hem
avantajlarını hem de dezavantajlarını birlikte yaşıyoruz, dünyanın herhangi bir
yerindeki gelişme bizi, iş planlarımızı hızlıca gözden geçirmeye ve gerekli
önlemleri almaya yöneltiyor. Bu da her zaman çevik olmamızı sağlıyor. Bu
çeviklikte 2001 yılından beri üyesi olduğumuz International Assistance Group'un
da katkısı çok büyük. 1992 yılında kurulan International Assistance Group
(IAG), asistans hizmetleri alanında iş birliğine odaklanan ve dünya çapında
güçlü bir varlığa sahip 150'den fazla bağımsız asistans şirketi, hizmet
sağlayıcı ve muhabir şirketlerden oluşuyor. Biz de International Assistance
Group'un ana hissedarı ve çekirdek üyesiyiz. Aynı zamanda 2016 yılından beri
Remed Assistance lAG'nin yönetim kurulu üyesi. Birkaç hafta önce Fransa'da
lAG'ın yıllık 2025 yılı Strateji Toplantısı'na katıldım. Toplantı kapsamında yeni
dönem stratejilerimizi, eylem planlarımızı ve en iyi uygulamaları ele aldık.
Özellikle dünya çapında gerçekleştirilen en iyi asistans uygulamaları hakkında
bilgi sahibi olmak, bunları ülkemize uyarlamak ve yapılan hataları da öğrenme
lüksüne sahibiz.
Dolayısıyla da bu uluslararası yapının bize
tecrübe aktarımı ve know how konusunda ciddi katkıları oluyor. IAG bünyesinde
hem en iyi uygulamalar hem de yaşanan başarısızlıklar paylaşıldığı için aynı
hataları tekrarlamama veya doğru pratiklere en hızlı şekilde ulaşma konusunda
da fayda görüyoruz.
2022 yılı içerisinde en çok hangi
hizmetlerinizde gelişme hedefliyorsunuz? Hangi hizmetlere eğiliminiz daha
fazla?
2021'in sonlarında, 2022'nin zor geçeceğinin
sinyallerini almıştık. Dolayısıyla 2022 bütçelerini planlarken hem zorlu
ekonomik koşulları hem de pandeminin yansımaları nedeniyle olabilecek
değişiklikleri göz önüne alarak ilerledik. Şirketimizin kuruluşundan bu yana,
bütün iş birimlerimizin dengeli bir şekilde büyümesine ve bu sayede
risklerimizi minimize etmeye önem verdik. Pandemi nedeniyle son 2 yılda ciddi
düşüş yaşanan seyahat asistansı alanında bu yıl iyileşme beklediğimiz için
hazırlıklarımızı bu doğrultuda gerçekleştirdik. Seyahat asistansı alanında
ciddi bir büyüme planladık ve bu hedefimizi tutturduk. Yerel seyahat sigortası
alanında pazar payımız yüzde 80'lere ulaştı. Satılan 10 poliçenin sekizinin
hizmetini Remed olarak sağlıyor olmak gurur verici. Ayrıca turistin sağlığı
(ülkemize gelen yabancı seyahat sigortası müşterileri) için verdiğimiz hizmetlerimizde
de büyüme oranlarımız beklentilerimizin üzerinde seyretti. Global turizm
sektöründe son normal yıl olan 2019'un yüzde 70'lerini yakalamayı hedeflerken,
temmuz sonu itibarıyla bu oranı yüzde 80'lere taşıdık. Bu alanda da
beklentimizin yüzde 10-15 üzerinde bir iyileşme var. Bu sene, geçtiğimiz yılın
sonlarında başlayan özellikle akaryakıt ve araç fiyatlarında yaşanan
süreçlerden dolayı yol yardım konusunda da hazırlıklıydık. Müşterilerimizin ve
tedarikçilerimizin anlayışıyla geliştirdiğimiz dinamik fiyatlama ve çalışma
modelleriyle hiçbir paydaşımızı mağdur etmeden sürdürülebilir bir yapıda
hizmetlerin devam etmesini sağladık. Bu alanda temkinli bir büyüme
hedefliyorduk, şu anda da o hedefler doğrultusunda ilerliyoruz. Önemli bir
diğer iş alanımız olan Kurumsal Hizmetler iş birimimizde de özellikle Avita
markasıyla sunduğumuz "Çalışan Destek Programı" alanında da büyüme
hedef ve trendlerimize uygun bir gelişme yaşıyoruz, ilk altı ay itibarıyla
bütçemize paralel büyüdük
"Uluslararası alandaki gücümüz, bize
tecrübe alanında destek sağlıyor'
Son dönemlerde daha önce var olmayan ve
yeni hayata geçirdiğiniz hizmetleriniz oldu mu?
Bazı alanlarda alt hizmet geliştirmelerimiz
devamlı oluyor. International Assistance Group bünyesinde yararlandığımız ve
oradaki strateji çalışmalarından faydalandığımız uluslararası trendleri takip
ediyoruz. Seyahat alışkanlıkları çok değişti. Health&Wellbeing
uygulamalarına yaklaşımlar çok değişti. Mevcut hizmetlerimizden Avita, Health&Wellbeing'in
ve corporate wellness'ın bir kısmını karşılıyor. Trendleri takip ettiğimizde
önümüzdeki dönem için hem dünyada hem de ülkemizde nüfusun yaşlanmasının
getireceği hizmet ihtiyaçlarına yönelik altyapı çalışmalarımız var. Yine
işveren sorumluluğu alanında güvenlik çok ön plana çıktı. Uluslararası
firmalarla ve International Assistance Group bünyesinde geliştirdiğimiz bazı
anlık, dünya çapında bilgi sahibi olduğumuz, bilgi akışına erişebildiğimiz
sistemlerle iş geliştirme çalışmalarımız var. Anlık olarak Tayvan'da olan bir
seli haber alıp, o bölgede müşterimiz varsa ona anında bilgi verebilecek bir
altyapı geliştirmesi yapıyoruz. Yeni ürünler biraz daha hayatımızdaki
değişikliklere yönelik; güvenlik ihtiyacı, kişiselleştirilmiş asistans
ihtiyacı... Asistans hizmetleri alanında önümüzdeki dönemde daha çok kişiye ve
ihtiyaca özel bir talep yaşanacağını ön görüyoruz. Bu nedenle önümüzdeki
dönemlerde B2C çalışmalara ağırlık vermeyi düşünüyoruz. Kişiye özel ihtiyaca
özel hizmetler geliştirme amacımız ön plana çıkacak. Pazarlama ekibimizin
desteği ile yaptığımız müşteri deneyimi çalışmalarının sonucunda
müşterilerimizin sesini dinleyerek ihtiyaçlarına yönelik hızlı bir şekilde
hizmetlerimizi geliştirdik. Pandemi nedeniyle hareket alanı "Senenin ilk
altı ayında karlılık göstergelerimizdeki pozitif ivmemizi koruduk ve ikinci
altı ayda da bunu sürdürmeyi hedefliyoruz.
Kısıtlanan ve evde daha çok vakit geçirmeye
başlayan danışanlarımıza yönelik Bel, Boyun ve Sırt Ağrıları hizmetini devreye
aldık. Ev bitkileri ve evcil hayvanlarla daha çok vakit geçirmeye başlayan
danışanlarımız için Bitki Bakım Danışma Hattı ve 7/24 Veteriner Danışma
Hattımızı hayata geçirdik. 2021 yılı AVİTA Değerlendirme Raporu sonuçlarına
göre; mart ayında Mali Bilgi Danışmanlık ve Psikolojik Danışmanlık en çok talep
gören başlıklar olurken; haziran ayında Sağlıklı Beslenme, Veteriner&Evcil
Hayvan Danışmanlığı ve Genel Bilgi Hizmetlerinde (tatil organizasyonlarını
içeren aramalarda) artış oldu.
Nasıl geri dönüşler aldınız, bu hizmetler
çabuk benimsendi mi?
Çok çabuk benimsendi. Özellikle veteriner
hizmeti klasik hizmetlerimizin birçoğunun önüne geçti. Veteriner hizmeti açılır
açılmaz, uzun yıllardır sunduğumuz Mali Bilgi Hizmetleri'nden daha fazla talep
gördü. Veteriner hizmetini duyan bazı müşterilerimiz büyükbaş ve küçükbaş
hayvanlar için de hizmet talebinde bulundular. Yani hizmet hizmeti doğuruyor.
Bitki bakımında da çok ciddi kullanım oranlarına eriştik. "Çiçeğim
hastalandı, hangi sıklıkla su vermem lazım, hangi saatlerde güneş
alsınlar?" gibi alanlarda sorular alıyoruz. Belki ileride bu alan
içerisinden de bambaşka bir hizmet çıkacak.
Medikal asistans hizmetlerinde nasıl bir
gücünüz olduğundan da bahsetmek isteriz...
Medikal asistans alanında hem yerel ve
uluslararası müşterilerimiz hem de yerel ve uluslararası güçlü networkümüz
sayesinde olası risk ve gelişmelerden çok hızlı haberdar oluyor ve gerekli
önlemleri ivedilikle alabiliyoruz. Covid'in en yaygın ve seyahatleri etkilediği
dönemlerde sigorta ve tur operatörü müşterilerimizden gelen taleple 2020 yılı
sonunda poliçelere COVID teminatını ekledik ve bu alanda en önemli ihtiyaç olan
PCR testleri için otomasyon çalışmalarına başladık. Bu önemli değişikliğin
paralelinde, ilk metal yakalı çalışanımız REMY'i uluslararası hizmet ağımızda
devreye alarak, turistlerin PCR taleplerini hızlı ve kolay bir şekilde
yönetmeye başladık. Yerel ve uluslararası alanda dört ödül sahibi olan REMY,
bir müşterinin uçtan uca PCR testi organizasyonunu yapabiliyor. REMY hayatımıza
pandemiyle birlikte girmiş olsa da, süreç otomasyonu ve müşteri deneyimi
alanındaki stratejilerimiz doğrultusunda REMY'nin başarısını diğer iş
kollarımızda da yaygınlaştırmaya başladık.
Yaz
aylarının gelmesiyle seyahat asistans hizmetlerine nasıl bir talep var?
Pandemiden sonra seyahat asistans alanındaki
trendler kabuk değiştirdi. Pandemiden sonra insanlar daha bireysel tatiller
yapmaya yöneldiler. Deniz, kum, güneş konseptinden farklı olarak karavan
seyahatleri, bisiklet kamp alanları ve macera odaklı seyahatlere yönelim oldu.
International Assistance Group ile beraber, bu yeni konseptlere yönelik hizmet
ve ürün geliştirmelerinin temellerini attık. Tabii burada reasürans iş
ortaklarımız da kritik bir öneme sahip. Yeni trendleri takip ederken, bir
yandan da alışılagelmiş seyahat türleri için de hizmet geliştirmelerimiz devam
ediyor. Özellikle seyahat iptalleri ve uçak rötarları alanında çalışmalarımız
bulunuyor. Veriye dayalı analizlerle sigortalıya daha hızlı ödeme yapmaya imkan
sağlayacak yeni bir hasar yönetimi sistemi üzerinde de çalışıyoruz. Hizmetin
kendisi yerine sigortalının memnuniyetine odaklanan geliştirme çalışmaları,
Remed olarak her zaman birinci önceliğimiz. Ekim ayında Yunanistan'da
gerçekleşecek olan International Assistance Group'un 30'uncu yılı kutlamaları
kapsamında, yıllık genel kurul toplantımızı gerçekleştireceğiz. Global iş
ortaklarımızla bu konuları masaya yatıracağız. Genel Kurulumuzun hemen
ardından, International Travel Insurance Conference'a (ITIC Global) katılımımız
olacak. Bu etkinlik kapsamında en son seyahat trendleri, sigorta ve medikal
asistans hizmetlerinin evrimi, hasar otomasyonu ve maliyet yönetimi
stratejileri ile ilgili fikir alışverişinde bulunarak, global iş birliklerimizi
güçlendireceğiz.
Şirket içindeki operasyonlarda pandeminin
size getirdiği bir ivme oldu mu? Neler değişti iş süreçlerinizde?
2021
yılında Pazarlama Departmanımızın devreye aldığı müşteri deneyimi projesiyle
müşterilerimizin yaşam döngüsünü uçtan uca incelemeye başladık. Bu çalışma,
pandeminin de etkisiyle ciddi bir ivme ve öncelik kazandı. Müşterilerimize daha
çevik ve yalın süreçler ve iş yapış şekilleri sunabilmek adına, tüm temas
noktalarını ve iyileştirme alanlarını tespit ederek müşterilerimizi tüm
faaliyetlerin odağına koymayı ve memnuniyetlerini artırmayı hedefledik. Pandemi
döneminde uzaktan çalışma ve sosyal mesafe zorunlulukları nedeniyle hizmet
verme şeklimizde mecburi bir değişiklik yaşandı. Teknolojik gelişim ve
otomasyona odaklanırken, mümkün olduğunca sigortalı ve hizmet sağlayıcı
arasındaki insani dokunuşu ve empatiyi koruyarak otomasyon çalışmaları
gerçekleştirdik. 360 derece yürüttüğümüz bu proje kapsamında
gerçekleştirdiğimiz müşteri görüşmeleri ve memnuniyet anketi çalışmalarıyla da
müşterilerimizin sesini dinledik. İş akışlarımız ve organizasyon yapımızdaki
bazı süreçleri hızlandıracak aksiyonlar aldık. Bir yandan da tabii ki zorluklar
yaşadık ama bir bütün olarak baktığımızda bu süreci iyi değerlendirdiğimizi ve
yönettiğimizi düşünüyorum.
Sene sonu hedefleriniz nasıl şekilleniyor?
Her
sene olduğu gibi iyimser durum, beklenen durum ve kötümser durum şeklinde
çeşitli bütçelerimiz var. Şu anda A planıyla ilerliyoruz, B ya da C planlarını
masaya koymaya şimdilik ihtiyaç görünmüyor. Bütçe ve planlarımıza uygun bir yarı
yıl geçirdik, çok büyük ve beklenmedik bir durum yaşanmadığı takdirde sene sonu
hedeflerimize ulaşacağımızı söyleyebiliriz. "Avita markasıyla sunduğumuz
'Çalışan Destek Programız büyük ilgi görüyor"