Yapay zeka ve veri analitiği, mobil
uygulamalar ve şelf servisler, blokchain teknolojisi ve akıllı kontratlar,
nesnelerin interneti ve telematik, dijital müşteri deneyimi ve kişiselleştirme,
çevrim içi hasar yönetimi ve hızlı işlem sigorta sektöründe dijitalleşme
denilince ilk aklımıza gelen gelişmeler olarak ön plana çıkıyor. Yeni dijital
platformlar, ekosistemler ve dijital dağıtım kanalları aracılığıyla yenilikçi
sigorta ürün ve hizmetleri hayatımıza girdi. Ancak, bu gelişim süreci her
sigorta kuruluşunda farklılık gösteriyor ve hızla modernize olup gelişme
kaydedebiliyor. Büyük gelişimde asistans hizmetlerinin dijitalleşmesi de önemli
bir rol oynuyor. Teknolojik gelişmeler, yol yardım asistans hizmetlerini daha
verimli, müşteri dostu ve veri odaklı hale getiriyor. Remed Assistance Genel
Müdür Yardımcısı Kemal Baykan, şirketin ilk metal yakalı çalışanı Remy'nin yol
yardım hizmetlerindeki dijitalleşme sürecinde çok önemli bir rol oynadığını
belirtiyor ve bu alandaki dijitalleşme çalışmalarını hızlandırmayı planladıklarını
ifade ediyor. Baykan konuyla ilgili yaptığı açıklamada; "Teknolojik
ilerlemelerle birlikte, hız ve veriye anlık erişim, modern sigorta
şirketlerinin başarısı için kritik bir faktör haline geldi. Rekabetin yoğun
olduğu bu ortamda, sigorta şirketlerinin platformlarını etkili bir şekilde
yönetme, güncelleme planları yapma ve yenilikçi ürünleri hızlı bir şekilde
piyasaya sürme yetenekleri, başarılarını belirleyen anahtar faktörler arasında
yer alıyor. Hızlı değişen müşteri taleplerine cevap verebilmek ve pazardaki
değişikliklere uyum sağlayabilmek için, şirketlerin esneklik ve yenilikçilik
konusunda öncü olmaları gerekiyor. Bu yüzden, teknolojiyi etkin bir şekilde
kullanarak operasyonel süreçleri optimize etmek ve müşteri deneyimini
iyileştirmek, günümüzdeki sigorta sektörünün en önemli önceliklerinden
biri." dedi.
SİGORTACILARIN KAYIP ORANLARINDA AZALMA
GÖREBİLİRİZ
2025 yılında sigorta sektöründe beklenen yapay
zeka, açık finans, blockchain ve nesnelerin interneti gibi yeni trendler,
sektördeki tüm paydaşlar için önemli fırsatlar sunabilir. Bu teknolojilerin
entegrasyonuyla birlikte, sigorta şirketleri daha verimli iş süreçleri
oluşturabilir, müşterilere daha iyi hizmet sunabilir ve daha doğru
fiyatlandırma stratejileri geliştirebilirler. 2025 yılı, nesnelerin interneti,
büyük veri ve robot teknolojilerindeki yeniliklerin, sigorta endüstrisine 3,2
trilyon ABD doları değerinde bir katkı sağlayacağı öngörülüyor. Bu
teknolojiler, veri kaynaklarının ve analitik gücünün artmasını sağlayacak ve
sektörde olay ve kullanıma dayalı sigorta modelleri ile gerçek zamanlı
fiyatlandırma gibi yeni yeteneklerin önünü açacak. Sigorta sektöründeki
teknolojik gelişmeleri değerlendiren Remed Assistance Genel Müdür Yardımcısı
Kemal Baykan; "Dijital verilerin işlenilmesi ve kullanılması, giyilebilir
cihazlar da dahil olmak üzere çeşitli kaynaklardan gelen ayrıntılı verilerden
yararlanarak daha kapsamlı sigortalama süreçlerine olanak tanıyacaktır.
Gelişmeler bize gösteriyor ki sigortacıların kayıp oranlarında yüzde 38 puanlık
bir azalma hedeflediği sigortalama süreçlerinde önemli operasyonel
iyileştirmelere yol açmaktadır. Ayrıca sektör, akıllı ev sensörlerinden, araç
telematik verilerinden, fabrika ve depo sensörlerinden ve giderek artan sayıda
IoT teknolojisine sahip cihazlardan gelen veri girişleriyle, sigorta ürünlerine
kapsam dahilinde uygulanabilecek benzer senaryoların daha geniş çapta
benimsenmesine doğru bir yol alıyor." dedi.