Yapay zeka ve veri analitiği, mobil
uygulamalar ve şelf servisler, blokchain teknolojisi ve akıllı kontratlar,
nesnelerin interneti ve telematik, dijital müşteri deneyimi ve kişiselleştirme,
çevrimiçi hasar yönetimi ve hızlı işlem sigorta sektöründe dijitalleşme
denilince ilk aklımıza gelen gelişmeler olarak ön plana çıkıyor.
Sigorta sektörünün 2025 ajandasında
dijitalleşme ön planda olacak
Yeni dijital platformlar, ekosistemler ve
dijital dağıtım kanalları aracılığıyla yenilikçi sigorta ürün ve hizmetleri
hayatımıza girdi. Ancak, bu gelişim süreci her sigorta kuruluşunda farklılık
gösteriyor ve hızla modernize olup gelişme kaydedebiliyor. Büyük gelişimde
asistans hizmetlerinin dijitalleşme si de önemli bir rol oynuyor. Teknolojik
gelişmeler, yol yardım asistans hizmetlerini daha verimli, müşteri dostu ve
veri odaklı hale getiriyor. Remed Assistance Genel Müdürü Kemal Baykan,
şirketin ilk metal yakalı çalışanı Remy'nin yol yardım hizmetlerindeki
dijitalleşme sürecinde çok önemli bir rol oynadığını belirtiyor ve bu alandaki
dijitalleşme çalışmalarını hızlandırmayı planladıklarını ifade ediyor. Baykan
konuyla ilgili yaptığı açıklamada; "Teknolojik ilerlemelerle birlikte, hız
ve veriye anlık erişim, modern sigorta şirketlerinin başarısı için kritik bir
faktör haline geldi. Rekabetin yoğun olduğu bu ortamda, sigorta şirketlerinin
platformlarını etkili bir şekilde yönetme, güncelleme planları yapma ve
yenilikçi ürünleri hızlı bir şekilde piyasaya sürme yetenekleri, başarılarını
belirleyen anahtar faktörler arasında yer alıyor. Hızlı değişen müşteri
taleplerine cevap verebilmek ve pazardaki değişikliklere uyum sağlayabilmek
için, şirketlerin esneklik ve yenilikçilik konusunda öncü olmaları gerekiyor.
Bu yüzden, teknolojiyi etkin bir şekilde kullanarak operasyonel süreçleri
optimize etmek ve müşteri deneyimini iyileştirmek, günümüzdeki sigorta
sektörünün en önemli önceliklerinden biri." dedi. Sigortacıların kayıp
oranlarında azalma görebiliriz 2025 yılında sigorta sektöründe beklenen yapay
zeka, açık finans, blockchain ve nesnelerin interneti gibi yeni trendler,
sektördeki tüm paydaşlar için önemli fırsatlar sunabilir. Bu teknolojilerin
entegrasyonuyla birlikte, sigorta şirketleri daha verimli iş süreçleri
oluşturabilir, müşterilere daha iyi hizmet sunabilir ve daha doğru
fiyatlandırma stratejileri geliştirebilirler. 2025 yılı, nesnelerin interneti,
büyük veri ve robot teknolojilerindeki yeniliklerin, sigorta endüstrisine 3,2
trilyon ABD doları değerinde bir katkı sağlayacağı öngörülüyor. Bu
teknolojiler, veri kaynaklarının ve analitik gücünün artmasını sağlayacak ve
sektörde olay ve kullanıma dayalı sigorta modelleri ile gerçek zamanlı
fiyatlandırma gibi yeni yeteneklerin önünü açacak. Baykan; "Dijital
verilerin işlenilmesi ve kullanılması, giyilebilir cihazlar da dahil olmak
üzere çeşitli kaynaklardan gelen ayrıntılı verilerden yararlanarak daha
kapsamlı sigortalama süreçlerine olanak tanıyacaktır. Gelişmeler bize
gösteriyor ki sigortacıların kayıp oranlarında yüzde 3-8 puanlık bir azalma
hedeflediği sigortalama süreçlerinde önemli operasyonel iyileştirmelere yol
açmaktadır. Ayrıca sektör, akıllı ev sensörlerinden, araç telematik
verilerinden, fabrika ve depo sensörlerinden ve giderek artan sayıda IoT
teknolojisine sahip cihazlardan gelen veri girişleriyle, sigorta ürünlerine
kapsam dahilinde uygulanabilecek benzer senaryoların daha geniş çapta
benimsenmesine doğru bir yol alıyor."dedi.
Asistans hizmetlerinde de dijitalleşme ön
planda olacak.
Teknoloji, yol yardım hizmetlerinde de devrim
yaratarak hizmet ve süreçleri daha verimli, müşteri dostu ve veri odaklı hale
getiriyor. Sektör, bu değişikliklere uyum sağladıkça, sürücülerin ihtiyaç
anında daha güvenilir yol yardım hizmeti bekleyebileceğini öngörebiliriz.