SİGORTALIYA EN UYGUN ÇEKİCİYİ 'REMY' İLE YÖNLENDİRİYORUZ

01 Mayıs 2024

Sigortalıya en uygun çekiciyi 'Remy ile yönlendiriyoruz HABER Yapay zekânın sigorta ve asistans sektörüne büyük yarar sağladığını vurgulayan Remed Assistance Genel Müdürü Faruk Ertuğ, "Acil bir durumda çekiciye ihtiyaç duyan bir sigortalıya, en uygun çekiciyi yapay zekâ destekli metal yakalı çalışanımız 'Remy' ile yönlendiriyoruz" dedi.

Türkiye sigorta sektöründe yapay zekânın kullanımı yaygınlaşıyor. Metal yakalı çalışanlar', hasar süreçleri ' yönetiminden tutun müşteri davranışlarının analiz edilmesi ve kaliteli asistans hizmetleri verilmesine kadar sigorta ve asistans şirketlerine buyuk avantaj sağlıyor Geçtiğimiz ay, sevimli metal yakalı çalışanı 'Remy' ile asistans sektöründe dikkatleri çeken Remed Assistance'ın Genel Müdürü Faruk Ertuğ ile bir röportaj gerçekleştirdik. Yapay zekânın sigorta ve asistans sektöründeki kullanımı ile ilgili sorularınızı yanıtlayan Ertuğ, 'Acil bir durumda çekiciye ihtiyaç duyan bir sigortalıya en uygun çekiciyi yapay zeka destekli Remy' ile yönlendiriyoruz. Gok hızlı ve pratik bir şekilde ulaştığımız lokasyon bilgisi ve olay yen fotoğrafları sayesinde vakit kaybetmeden ihtiyaca en uygun hizmet sağlayıcımızı görevlendirip anlık süreç takibi ile müşteri memnuniyetim artırıyoruz" dedi.

Yapay zekâ, tazminat süreçlerini hızlandırıyor

Ertuğ, yapay zekânın sigorta ve asistans sektörüne faydaları ile ilgili şunları söyledi: 'Sigorta sektöründe yapay zekâ kullanımı, özellikle hasar süreçlerinin yönetiminde etkin bir rol oynayarak, hasar nedeninin hızla belirlenmesiyle tazminat süreçlerini hızlandıracak ve müşteri memnuniyetim artıracak. Yapay zekâ teknolojisi sisteme yüklenen önceki verileri ve görüntüleri saniyeler içinde değerlendirip maddi hasar tahmini, beklenen tamir suresi vb. konularda dosya yöneticilerine ve hasar sorumlularına yardımcı olup surecin çok daha etkin yönetilmesini sağlıyor. Bunların yanı sıra sektör paydaşlarının birlikte yönetebileceği nesnelerin takibi çözümleriyle aracın kullanım alışkanlıklarını da analiz ederek olası hasarları öngörebilme ve hasar anında hızlı müdahale etme imkânı da sağlanacak. Bu sayede, sigorta şirketleri operasyonel süreçlerim ve maliyetlerini daha etkin bir şekilde yönetirken, müşteri memnuniyetim de en üst seviyelere çıkarmış olacak"

Müşterilerin beklentilerini karşılamak önemli

Müşteri sadakatini oluşturmanın temelini, müşterilerin ihtiyaçlarını anlama ve onlara katma değerli bir deneyim sunmanın oluşturduğunu vurgulayan Ertuğ, sadece sigorta şirketlerinin değil, bu sektörde hizmet veren tüm paydaşların, müşterilerin değişen talep ve beklentilerini anlamasının gerekli olduğunu söyledi. Günümüzde müşteri sadakatinin sadece hizmet kalitesiyle sınırlı kalmadığına dikkat çeken Ertuğ, "Sadakat, aynı zamanda şirketin çevresel, sosyal ve kurumsal yönetim girişimlerini de kapsıyor Değişen müşteri beklentilerine uyum sağlamak ve müşteri sadakatim oluşturmak için, Remed Assistance olarak biz de müşteri odaklı bir yaklaşım benimsiyoruz. Uygulamalarımızı sürekli olarak güncellemek adına agile/ çevik metodolojiyle çalışıyor ve trendleri takip ediyoruz" diye konuştu. Remy farklı iş kollarında da kullanılacak Remy ile aracın arıza veya kaza durumunda bulunduğu konumun belirlenmesi ve en uygun çekicinin yönlendirilmesi gibi hizmetler sunabilmek adına, 'veri analizi ve koordinasyonunu' sağlayan bir süreç geliştirdiklerini belirten Ertuğ, şu bilgileri paylaştı: "Bu çalışmaların ilk fazını başarıyla tamamladık. Remy, bütün paydaşların sisteme entegre olmasıyla birlikte, çekici operasyonunu kesintisiz ve uçtan uca gerçekleştiriyor. Bundan sonraki adım olarak, doğrudan sigortalı başvurularını kabul eden fazı canlıya alma testlerimiz devam ediyor Teknik asistans alanında edindiğimiz tecrübelerle seyahat asistans hizmetlerini de Remy ile yönetmeye başladık, iş süreçlerimizi devamlı güncelleyerek teknoloji yatırımlarımızı artırmaya devam ediyoruz. Remy'yi farklı iş kollarında da kullanarak iş akışlarımızı hızlandırmayı, müşteri deneyimini iyileştirmeyi ve operasyonel verimliliği artırmayı hedefliyoruz.