Sigortalıya en uygun çekiciyi 'Remy ile
yönlendiriyoruz HABER Yapay zekânın sigorta ve asistans sektörüne büyük yarar
sağladığını vurgulayan Remed Assistance Genel Müdürü Faruk Ertuğ, "Acil
bir durumda çekiciye ihtiyaç duyan bir sigortalıya, en uygun çekiciyi yapay
zekâ destekli metal yakalı çalışanımız 'Remy' ile yönlendiriyoruz" dedi.
Türkiye sigorta sektöründe yapay zekânın kullanımı yaygınlaşıyor. Metal yakalı çalışanlar', hasar süreçleri ' yönetiminden tutun müşteri davranışlarının analiz edilmesi ve kaliteli asistans hizmetleri
verilmesine kadar sigorta ve asistans şirketlerine buyuk avantaj sağlıyor
Geçtiğimiz ay, sevimli metal yakalı çalışanı 'Remy' ile asistans sektöründe
dikkatleri çeken Remed Assistance'ın Genel Müdürü Faruk Ertuğ ile bir röportaj
gerçekleştirdik. Yapay zekânın sigorta ve asistans sektöründeki kullanımı ile
ilgili sorularınızı yanıtlayan Ertuğ, 'Acil bir durumda çekiciye ihtiyaç duyan
bir sigortalıya en uygun çekiciyi yapay zeka destekli Remy' ile
yönlendiriyoruz. Gok hızlı ve pratik bir şekilde ulaştığımız lokasyon bilgisi
ve olay yen fotoğrafları sayesinde vakit kaybetmeden ihtiyaca en uygun hizmet
sağlayıcımızı görevlendirip anlık süreç takibi ile müşteri memnuniyetim
artırıyoruz" dedi.
Yapay zekâ, tazminat süreçlerini
hızlandırıyor
Ertuğ, yapay zekânın sigorta ve asistans
sektörüne faydaları ile ilgili şunları söyledi: 'Sigorta sektöründe yapay zekâ
kullanımı, özellikle hasar süreçlerinin yönetiminde etkin bir rol oynayarak,
hasar nedeninin hızla belirlenmesiyle tazminat süreçlerini hızlandıracak ve
müşteri memnuniyetim artıracak. Yapay zekâ teknolojisi sisteme yüklenen önceki
verileri ve görüntüleri saniyeler içinde değerlendirip maddi hasar tahmini,
beklenen tamir suresi vb. konularda dosya yöneticilerine ve hasar sorumlularına
yardımcı olup surecin çok daha etkin yönetilmesini sağlıyor. Bunların yanı sıra
sektör paydaşlarının birlikte yönetebileceği nesnelerin takibi çözümleriyle
aracın kullanım alışkanlıklarını da analiz ederek olası hasarları öngörebilme
ve hasar anında hızlı müdahale etme imkânı da sağlanacak. Bu sayede, sigorta
şirketleri operasyonel süreçlerim ve maliyetlerini daha etkin bir şekilde
yönetirken, müşteri memnuniyetim de en üst seviyelere çıkarmış olacak"
Müşterilerin beklentilerini karşılamak
önemli
Müşteri sadakatini oluşturmanın temelini,
müşterilerin ihtiyaçlarını anlama ve onlara katma değerli bir deneyim sunmanın
oluşturduğunu vurgulayan Ertuğ, sadece sigorta şirketlerinin değil, bu sektörde
hizmet veren tüm paydaşların, müşterilerin değişen talep ve beklentilerini
anlamasının gerekli olduğunu söyledi. Günümüzde müşteri sadakatinin sadece
hizmet kalitesiyle sınırlı kalmadığına dikkat çeken Ertuğ, "Sadakat, aynı
zamanda şirketin çevresel, sosyal ve kurumsal yönetim girişimlerini de kapsıyor
Değişen müşteri beklentilerine uyum sağlamak ve müşteri sadakatim oluşturmak
için, Remed Assistance olarak biz de müşteri odaklı bir yaklaşım benimsiyoruz.
Uygulamalarımızı sürekli olarak güncellemek adına agile/ çevik metodolojiyle
çalışıyor ve trendleri takip ediyoruz" diye konuştu. Remy farklı iş
kollarında da kullanılacak Remy ile aracın arıza veya kaza durumunda bulunduğu
konumun belirlenmesi ve en uygun çekicinin yönlendirilmesi gibi hizmetler
sunabilmek adına, 'veri analizi ve koordinasyonunu' sağlayan bir süreç
geliştirdiklerini belirten Ertuğ, şu bilgileri paylaştı: "Bu çalışmaların
ilk fazını başarıyla tamamladık. Remy, bütün paydaşların sisteme entegre
olmasıyla birlikte, çekici operasyonunu kesintisiz ve uçtan uca
gerçekleştiriyor. Bundan sonraki adım olarak, doğrudan sigortalı başvurularını
kabul eden fazı canlıya alma testlerimiz devam ediyor Teknik asistans alanında
edindiğimiz tecrübelerle seyahat asistans hizmetlerini de Remy ile yönetmeye
başladık, iş süreçlerimizi devamlı güncelleyerek teknoloji yatırımlarımızı
artırmaya devam ediyoruz. Remy'yi farklı iş kollarında da kullanarak iş
akışlarımızı hızlandırmayı, müşteri deneyimini iyileştirmeyi ve operasyonel
verimliliği artırmayı hedefliyoruz.